maandag 18 februari 2013

Krakeling Hangers



Na een paar dagen ziek te zijn geweest, heb ik eindelijk weer wat leuks gemaakt vandaag!
Op pinterest zag ik een hele leuke ketting van een krakeling , en ik dacht: waarom maak ik die niet zelf?!
Ik heb al eens eerder van deeg beeldjes gemaakt dus dacht ik gelijk aan deeg om de krakeling van te vormen.
Op internet staan recepten om dat deeg te maken. Google even meel vormen bakken, en je komt genoeg tegen.


Eerst vorm je het deeg in de vorm van een krakeling.


Dan maak je kleine lusjes van ijzerdraad.


En dan prik je de lusjes in het deeg, zodat je ze als ze hard zijn kunt ophangen.

En daarna doe je ze in de oven zoals bij het resept staat.
Als ze zijn afgekoeld kun je ze beschilderen. En als de verf droog is kun je de lijm op de krakelingen smeren waar je de kristalsuiker overheen strooid.

Dan zijn ze helemaal af en kun je ze aan een ketting hangen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten